BLOG, Przepisy

Wegańskie placuszki z tofu na słodko

przepis na placki z tofu

Mimo, że placki z tofu są w 100% wegańskie, to smakują niczym te tradycyjne z dodatkiem twarogu. I nie jest to tylko moja opinia. Placki z tego przepisu dałam do testowania trzem różnym osobom. Każda z nich zapytana o to, czy wie z czego są zrobione placki, odparła, że z sera. Nic bardziej mylnego!

Tofu to produkt sojowy, jeśli na co dzień stosujesz dietę roślinną to warto szukać w sklepie tofu, które jest wzbogacane (fortyfikowane) w wapń. To właśnie ten pierwiastek może być dostarczany w niewystarczających ilościach na diecie roślinnej. Nie musisz się też obawiać soi modyfikowanej genetycznie. Na chwilę obecną stanowisko nauki jest takie, że żywność pochodząca z upraw GMO nie jest większym zagrożeniem dla zdrowia ludzi niż żywność produkowana w sposób tradycyjny.

Nie daj się też nabrać na wielki napis “BEZ GMO”, który bardzo często można spotkać na opakowaniach produktów spożywczych. Jeśli w produkcie jest więcej niż 0,9% (niewiele prawda?) składników z upraw modyfikowanych genetycznie to producent jest zobowiązany umieścić taką informację na opakowaniu. Samo hasło “BEZ GMO” nic nie znaczy i jest tanim chwytem marketingowym.

Składniki na placki z tofu

Przepis na 2 duże porcje (obiadowe) lub 3 małe, które idealnie sprawdzą się na drugie śniadanie.

  • banan 2 sztuki (240 g)
  • tofu naturalne 1 opak. (180 g)
  • mąka owsiana 10 łyżek (150 g)
  • mleczko kokosowe 5 łyżek (100 g)
  • cytryna 1 szt.
  • ksylitol 15 g (2 łyżeczki)
  • oliwa z oliwek 1 łyżka (10 g)
  • proszek do pieczenia 2 łyżeczki (6 g)

Przygotowanie

Zblenduj ze sobą tofu i banany z sokiem wyciśniętym z cytryny. Następnie dodaj pozostałe składniki i zmiksuj. Masa może mieć niewielkie grudki (w zależności od tego jaki masz blender), to właśnie one nadają serową strukturę plackom. Smaż na patelni bez użycia tłuszcz.

placki z tofu

Z czym podawać placki z tofu

Ze świeżymi owocami. Świetnie będą smakować z tymi kwaskowatymi- truskawki, owoce leśne, granat czy kiwi. Możesz przygotować do nich sos z malin czy wiśni. Podać z jogurtem wegańskim lub naturalnym jeśli nie wykluczasz nabiału ze swojej diety. Placki z tofu będą świetnie smakować z bananem pokrojonym w plastry, posypane siekanymi orzechami arachidowymi i polane roztopioną gorzką czekoladą.

Jeśli wolisz coś wytrawnego to tutaj masz przepis na placki z cukinii- KLIK.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉