BLOG, Przepisy

Wegańskie gofry ziemniaczane (bez glutenu)

gofry ziemniaczane

Jeśli chcesz schudnąć to musisz wyeliminować ze swojej diety ziemniaki.

To jeden z częściej powtarzanych dietetycznych mitów, które mają tyle samo wspólnego z rzeczywistością, co ja ze śpiewaczką operową. Ziemniaki są super produktem- łatwo dostępne, można je zrobić na milion sposobów, są sycące i mają całkiem sporo witaminy C i potasu.

Same w sobie również nie są tuczące (jak każdy produkt). Dużo bardziej kaloryczne są dodatki z którymi je jemy. Sosy na bazie mąki, dodawane bez opamiętania masełko czy 36% śmietanka dodawana do puree.

Oczywiście wszystko jest dla ludzi, ale to właśnie dodatek tłuszczu podbija kaloryczność ziemniaków. To jeden z tych składników, które warto dodawać do potraw w kontrolowanej ilości i szukać opcji mniej kalorycznych. Zamiast śmietanki, do ziemniaczanego puree możesz użyć mleka. Konsystencja będzie ta sama, a danie będzie dużo zdrowsze.

Obróbka termiczna również wpływa na kaloryczność ziemniaków. Frytki, choć pyszne, to nie należą do najzdrowszych ani najmniej kalorycznych dań, podobnie jak placki ziemniaczane.

Na szczęście każde danie można tak ograć, aby było odrobinę zdrowsze. A oryginalną wersję jeść od czasu do czasu, kiedy najdzie nas na nią ochota.

Tak oto powstały gofry ziemniaczane, które smakują jak najprawdziwsze placki ziemniaczane. Zerowa emisja smroduku, który rozchodził się po domu podczas smażenia placków jest kolejną zaletą (chyba największą).

Wegańskie gofry ziemniaczane

Składniki

  • 3 ziemniaki (210 g)
  • 2 plasterki cebuli (25 g)
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej (20 g)
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek (5 g)
  • 1/4 łyżeczki tymianku
  • szczypta chilli (opcjonalnie)
  • sól, pieprz do smaku

Sposób wykonania

  1. Ziemniaki obierz i zetrzyj na tarce z drobnymi oczkami. Odciśnij nadmiar wody.
  2. Cebulę posiekaj w drobną kostkę.
  3. Wymieszaj ze sobą wszystkie składniki.
  4. Rozgrzej gofrownicę i upiecz 2 gofry.

Wskazówka– mąkę kukurydzianą możesz zamienić na mąkę ryżową lub ziemniaczaną, nie wpłynie to na efekt końcowy.

Z czym podawać wegańskie gofry ziemniaczane

Gofry ziemniaczane bedą super smakować ze smalczykiem z białej fasoli albo z sadzonym jajkiem i guacamole. Możesz podać je w bardziej klasycznej wersji, czyli z gzikiem (twaróg z natką pietruszki, koperkiem i szczypiorkiem) lub z sosem czosnkowym.

weganskie gofry ziemniaczane

Przepis pochodzi z tygodniowego jadłospisu fleksitariańskiego (1800 kcal). Możesz go pobrać za darmo, wystarczy, że zapiszesz się na mój Newsletter.


Nie zapomnij pochwalić się, kiedy będziesz gotować z moich przepisów. Wstaw zdjęcie na Instagram i oznacz mnie, aby mogła Cię znaleźć. Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami i przepisami to koniecznie obserwuj mnie na Insta.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉