BLOG, Przepisy

Pyszny makaron z kurkami

Ten makaron z kurkami to moje tegoroczne odkrycie i gdyby ich czyszczenie zajmowało mniej czasu to pewnie jadłabym je codziennie. Dlatego wykorzystaj to, że sezon na kurki jeszcze trwa i przygotuj pyszny obiad!

Potrzebujesz (na 2 porcje):

Czas przygotowania 30 minut

  • kurki 200 g
  • makaron tagliatelle 200 g (najlepiej pełnoziarnisty lub z pszenicy durum)
  • polędwica wołowa 200 g
  • cebula 100 g 
  • olej rzepakowy 10 g (1 łyżka)
  • pomidory koktajlowe 150 g
  • suszone pomidory 60 g
  • sos sojowy 10 g (1 łyżka)
  • sok z limonki 10 g (1 łyżka)
  • parmezan 8 g (1 łyżka)
  • natka pietruszki
  • ząbek czosnku
  • papryka wędzona 1/3 łyżeczki
  • sól, pieprz

Wykonanie:

  1. Polędwicę pokrój w cienkie plasterki. 
  2. Zamarynuj ją w oleju rzepakowym, sosie sojowym, soku z limonki, papryce wędzonej.
  3. Kurki przełóż do miski, posyp solą i zalej gorącą wodą, energicznie zamieszaj, następnie zostaw grzyby na kilka minut. W ten sposób zanieczyszczenia z kurek opadną na dno. Za pomocą sitka lub widelca wyjmij delikatnie kurki z miski. Czynność powtórz kilka razy, dzięki temu kurki będą bez piasku.
  4. Cebulę pokrój w kostkę, czosnek posiekaj. Pomidorki umyj i przekrój na pół.
  5. Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  6. Na rozgrzaną patelnię wrzuć wołowinę, smaż przez chwilę. Następnie zmniejsz ogień pod patelnią i dodaj cebulę z czosnkiem. Smaż przez kilka minut, do momentu aż cebula się zeszkli.
  7. Dodaj na patelnię kurki, a następnie pomidorki koktajlowe. Smaż do momentu aż pomidory staną się miękkie.
  8. Suszone pomidory odsącz z nadmiaru oleju za pomocą ręcznika papierowego. Pokrój je w plasterki i dodaj na patelnię.
  9. Wymieszaj ze sobą wszystkie składnik. Dopraw solą i pieprzem do smaku, posyp parmezanem startym na tarce i posiekaną natką pietruszki.
Makaron z kurkami.

Jedna porcja dostarcza 696 kcal, 39 g białka, 17 g tłuszczu, 89 g węglowodanów.

Danie możesz odchudzić poprzez pominięcie suszonych pomidorów (-65 kcal) i zamieniając wołowinę na indyka (- 29 kcal). Tutaj znajdziesz pomysł na szybki obiad, gdy nie masz czasu gotować i potrzebujesz czegoś błyskawicznego.

Wykorzystaj sezon na kurki na maksa, ja planuję jeszcze zrobić focaccię z kurkami, pomysł na nią znalazłam na stronie Jadłonomi. A jakie są Twoje ulubione przepisy z kurkami w roli głównej? Daj znać w komentarzu.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉