Przepisy

Omlet z fasoli (bez glutenu i laktozy)

Znudziły Ci się już kanapki na drugie śniadanie? A może tak jak ja chcesz jeść więcej strączków w nowym roku? Jeśli chociaż na jedno pytanie odpowiedziałaś „TAK” to ten przepis na omlet z fasoli przypadnie Ci do gustu. A jeśli jesteś tradycjonalistką i jedynym wartym uwagi omletem jest ten z jajek, to i tak zachęcam Cię do spróbowania tego przepisu, bo jest po prostu przepyszny.

Omlet z fasoli

Składniki

  • puszkę czerwonej fasoli (bez zalewy)
  • 2 jajka
  • 2 banany
  • łyżeczkę sody oczyszczonej
  • 4 łyżki kakao (prawdziwego)
  • łyżkę cukru (lub innego słodzidła)
omlet z fasoli

Wykonanie

Wszystkie składniki umieść w blenderze i zmiksuj na gładką masę. Całość przelej na patelnię i smaż pod przykryciem, na małym ogniu przez około 20-30 minut. Możesz za pomocą patyczka sprawdzić czy omlet już jest gotowy. 

Z czym podawać omlet z fasoli:

Omlet świetnie smakuje z masłem orzechowym, malinami, posiekaną czekoladą lub z pokrojonym bananem i siekanymi orzechami (szczególnie z arachidowymi). Możesz dodać do niego skyr, ricottę lub wegański jogurt kokosowy (pamiętaj tylko, że ten ma więcej tłuszczu niż białka).

3 zalety regularnego jedzenia strączków

  1. Mają spore ilości witamin z grupy B (która może być niedoborowa u osób na diecie bezglutenowej i z insulinoopornością), potasu, wapnia, magnezu, fosforu i błonnika. 
  2. Są znakomitym źródłem białka. Nie tylko w diecie wegańskiej. Jeśli jesteś na diecie tradycyjnej to warto zamiast szynki czy schabowego do obiadu przygotować coś ze strączków. Będzie to z korzyścią dla Twojego zdrowia i planety.
  3. Mają działanie prozdrowotne- zmniejszają stany zapalne, obniżają ryzyko chorób serca, nowotworu jelita grubego i prostaty.

Jeśli szukasz pomysłów na dania z wykorzystanie strączków to może zainteresuje Ci:

  1. burger z buraka
  2. blondie z ciecierzycy
  3. pasty do kanapek


Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉