Ogranicz słodycze w swojej diecie!

Wyeliminuj słodycze ze swojej diety! Tak mogłabym mówić do każdej osoby, która pyta mnie jak schudnąć. Jednak tego nie robię, bo po pierwsze kłóci się to z moim podejściem do zdrowego odżywiania. Po drugie wiem, że na dłuższą metę i tak jest to niemożliwe. Po trzecie mówiąc tak,byłabym straszną hipokrytką. Co to za dietetyk, który jedno mówi swoim podopiecznym i każe im eliminować słodycze, a sam po kątach podjada czekoladę. Dlatego zamiast całkowitej eliminacji słodyczy mam kilka rozwiązań, które pomogą Ci je ograniczyć.

Przestań o nich myśleć!

Jeśli po Twojej głowie cały czas kołacze się myśl “nie mogę jeść słodyczy” to oczywiste, że ciągle o nich myślisz i stale masz na nie ochotę. To tak jakby ktoś Ci powiedział, że przez 10 minut masz nie myśleć o niebieskim kolorze. Uda Ci się to? Pewnie nie, bo nagle okaże się ,że niebieski kolor stał się centrum wszechświata i jest jedyną rzeczą, która zaprząta twoje myśli. To całkowicie normalne, bo w końcu jak masz nie myśleć o czymś co ciągle siedzi Ci w głowie. Dlatego znajdź sobie zajęcie i skup się na innych rzeczach.

Nie kupuj na zapas!

Zwykle schemat jest taki- wchodzisz do sklepu, robisz zakupy, dorzucasz do koszyka coś słodkiego. Zawsze jesteś w stanie to sobie racjonalnie wytłumaczyć. A to bo jest promocja, a to nie jadłaś jeszcze tego, a to w domu nie ma nic słodkiego, a to dla niespodziewanych gości. Tylko bardzo często zanim pojawią się niespodziewani goście ciasteczka znikają w czeluściach twojego brzucha. W końcu jak jest coś słodkiego w domu to dużo łatwiej po to sięgnąć w chwili kryzysu. Nie ma nic słodkiego w domu to tego nie zjesz.

Zrób listę ulubionych produktów!

Gdyby tak zrobić listę 6 ulubionych produktów, które możesz zjeść w ciągu miesiąca, a następnie wykreślać pozycje, które zostały już zjedzone? Może Ci się wydawać, że 6 produktów to bardzo mało na cały miesiąc. Jednak to wszystko zależy…

Jeśli zjesz wszystko jednego dnia lub przez weekend to faktycznie jest to mało. Jeśli jednak rozłożysz to w czasie, to już tak źle nie jest, bo średnio co 5 dni możesz zjeść coś słodkiego. Tak naprawdę tą metodę możesz dostosować do swoich potrzeb. Wcale nie musi być to 6 produktów. Jeśli do tej pory codziennie jadłaś coś słodkiego, możesz zacząć od 10 rzeczy w miesiącu. Możesz przygotować listę bardziej ogólną. Nie tylko ze słodyczami, ale z produktami, które lubisz, ale mają być tylko dodatkiem do diety, a nie podstawą. Przygotowaną listę powieś w widocznym miejscu, miej ją w kalendarzu, telefonie czy pamiętniku. Jak Ci wygodnie. Tak to wygląda krok po kroku:

  1. Robisz listę ulubionych słodyczy lub produktów, które w zdrowej diecie powinny być ograniczane.
  2. Systematycznie wykreślasz produkty, które zjadasz.
  3. Raz wykreślone produkty, nie wracają ponownie do “gry”.
  4. W nowym miesiącu robisz nową listę.

Spróbuj domowych zamienników

Jeśli chcesz ograniczyć ilość słodyczy możesz zrobić miesięczne wyzwanie kiedy będziesz jeść tylko i wyłącznie słodycze, które przygotujesz w domu. Nie jest to rozwiązanie idealne ,zwłaszcza jeśli jesteś na redukcji, ponieważ domowe odpowiedniki wbrew pozorom mogą mieć całkiem sporo kalorii. Jednak takie rozwiązanie jest o tyle fajne, że kontrolujesz ilość cukru, który dodajesz. Wiesz co dokładnie jest w składzie.

Jest też spora szansa, że dojdziesz do wniosku,że jesteś zmęczona i jak masz zrobić sobie coś słodkiego to w sumie, aż takiej ochoty nie masz.

Kupuj tylko małe opakowania!

Małe opakowania to bardzo fajne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli chcesz ograniczyć ilość słodyczy w diecie. Zjesz od razu całość “na raz”, nic nie zostanie na później. Nie będziesz też chodzić dookoła czekolady przez cały dzień i podjadać po kostce. Małe opakowania to bardzo sprytne rozwiązania, żeby zjeść coś słodkiego, a przy tym dostarczyć małą ilość kalorii. Poniżej masz listę słodyczy, które w opakowaniu mają mniej niż 200 kcal, poza dwoma wyjątkami, ale one mają niewiele ponad:

  • lizak Chupa Chups- 44 kcal
  • lód Big Milk śmietankowy- 75 kcal
  • baton Milky Way- 100 kcal
  • guma Mamba- 120 kcal
  • batonik Danusia- 184 kcal
  • ciasteczka Oreo (opakowanie 4 szt.)- 208 kcal
  • batonik Milka Oreo- 202 kcal

Jak widać, nawet jeśli jesteś na diecie możesz zjeść coś słodkiego od czasu do czasu, bez wyrzutów sumienia. Najważniejsze to jak we wszystkim- zachować umiar.

Czy ograniczenie słodyczy jest łatwe? Nie, zwłaszcza jeśli do tej pory jadłaś ich dużo i wolisz produkty słodkie niż słone. Jednak wystarczy odrobina dobrych chęci i samozaparcia, żeby zacząć jeść je z umiarem, bo o to właśnie chodzi w zdrowym odżywianiu, żeby było miejsce na wszystko.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial