Dieta

Dieta bez diety

Czy potrzebna jest drakońska dieta, dwa treningi dziennie i suplementy spalające tkankę tłuszczową aby schudnąć? Nie. Chyba, że oczekujesz szybkich efektów i jeszcze szybszego efektu jo-jo. Czy można zrzucić zbędne kilogramy? Można. Wystarczy ograniczyć produkty, które mają najwięcej kalorii. 

Zacznijmy od słodyczy. Nie wyobrażasz sobie kawy bez czekolady, batonika albo kawałka sernika? 3 kostki czekolady mlecznej to ok. 100 kcal zjadanych codziennie. W tygodniu jest to 700 kcal, a miesięcznie około 2100 kcal, które nie dostarczają nam żadnych wartości odżywczych. Ale jak to kawa bez czegoś słodkiego? Może zamiast mieszanki tłuszczu i cukru zjadanej codziennie wybierz kostkę gorzkiej czekolady, suszone lub świeże owoce albo orzechowo-daktylowe kulki przygotowane w domu z tego przepisu?

Słone przekąski

Nie wyobrażasz sobie wieczoru filmowego bez paluszków, orzeszków albo chipsów? Pomyśl, że paczka chipsów to jakieś 400 kcal, które oprócz soli, tłuszczu i substancji smakowych nie dostarczają niczego wartościowego dla naszego organizmu. Czy warto? Zdecydowanie nie! Warto za to poszukać zdrowszych alternatyw. Wiadome, że wieczór filmowy i jedzenie to połączenie idealne jak kawa o poranku. Może zamiast wysokoprzetworzonych przekąsek pokroisz warzywa w słupki i zrobisz do tego dip czosnkowy? Albo przygotujesz domowe nachos? Zdrowych alternatyw jest wiele, wystarczy poszukać.

Alkohol

W 1 ml.znajduje się 7 “pustych” kilokalorii. W takim razie czy podczas odchudzania trzeba całkowicie zrezygnować z alkoholu? Nie. Lampka czerwonego wytrwanego wina jest nawet wskazana, ponieważ wykazuje działanie kardioprotekcyjne. Zaznaczmy, że lampka to 125 ml, a nie pół butelki. Niestety.

Na rynku można coraz częściej spotkać piwa bezalkoholowe, które smakowo nie różnią się od tych tradycyjnych, a mają o połowę mniej kilokalorii.

Tłuszcz

Jeśli masz dobrą patelnię teflonową lub ceramiczną, a w kuchni umiesz przygotować nie tylko kawę to jest chyba najłatwiejszy trik do wprowadzenia w życie. Odmierzaj ilość oleju, którą używasz do smażenia. Podczas smażenia część oleju jest pochłaniana przez potrawę ,co powoduje zwiększenie jej kaloryczności. Warzywa na patelnię, mięso można usmażyć na łyżce oleju. Wystarczy dobra patelnia i brak panierki w przypadku mięsa. Pamiętaj, że panierka wchłania olej jak gąbka wodę.

Jeśli często marynujesz mięso dodaj do marynaty łyżkę oleju i smaż na suchej patelni. To w zupełności wystarczy.

Spontaniczna aktywność fizyczna

Wychodzisz z domu, wsiadasz do windy, następnie do samochodu. Jedziesz do pracy, gdzie siedzisz 8 godzin przy biurku, następnie znowu wsiadasz do auta, żeby wrócić do domu. Pójdziesz 4 razy w tygodniu na siłownię i uważasz, że jesteś osobą, która prowadzi aktywny tryb życia. Niestety, ale muszę sprowadzić Cię na ziemię. Jeśli wszędzie jeździsz samochodem, popołudnia spędzasz na kanapie i od czasu do czasu zrobisz trening ,to nie czyni z Ciebie osoby aktywnej.

Pamiętaj, że im więcej się ruszasz w ciągu dnia tym więcej spalasz kalorii, a Twoje mięśnie cały czas pracują. Wybierz schody zamiast windy, może 2 razy w tygodniu pojedź autobusem i wróć do domu na nogach. Po drobne zakupy idź do sklepu na nogach. Im aktywniej będziesz spędzać dzień tym więcej kalorii spalisz bez żadnych wyrzeczeń.Najważniejsza zasada- znajdź złoty środek. Nie trzeba obsesyjnie liczyć każdej kalorii i stosować wymyślnych diet. Wystarczy kierować się zdrowym rozsądkiem i zasadami zdrowego odżywiania. Lubisz latte z bitą śmietaną? Super! Tylko nie musisz jej pić codziennie. A przede wszystkim nie traktuj diety jak najgorszej kary. Dla mnie dieta to zdrowe odżywianie i zwracanie uwagi na to co trafia na mój talerz. Skoro do samochodu lejesz dobre jakościowo paliwo to czemu tej samej zasady nie stosujesz przy stole???

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉