Dieta

Budyń z kaszy jaglanej

Domowy budyń z kaszy jaglanej to fajna alternatywa do tradycyjnej wersji z torebki. Na pewno znajdziesz w nim więcej składników odżywczych. Chociażby spore ilości żelaza, magnezu, potasu czy witamin z grupy B. Kasza jaglana jest produktem bezglutenowym i łatwostrawnym. Jeśli masz jakiekolwiek problemy ze strony układu pokarmowego warto wprowadzić ją do codziennego jadłospisu.

Jeśli jednak chorujesz na insulinooporność to nie powinna być pierwszą kaszą, którą wkładasz do sklepowego koszyka. W takim przypadku lepiej wybierz grube kasze (gryczaną, pęczak), które mają niższy indeks glikemiczny.

Wracając do przepisu… to jest to jeden z tych, które same się robią. Wystarczy od czasu do czasu zajrzeć do garnka i przemieszać kaszę, żeby nie przywarła do dna. Przepis tak prosty, że nawet jeśli w kuchni twoje umiejętności kulinarne kończą się na nalaniu lampki wina,to i tak podołasz i bez problemu przygotujesz smaczny posiłek.

Potrzebujesz:

  • 100 g kaszy jaglanej
  • 500 ml mleka
  • 4 daktyle
  • garść posiekanych orzechów, gorzka czekolada 

Kaszę opłucz na sitku, przesyp do garnka. Zalej mlekiem i dodaj daktyle. Gotuj na małym ogniu przez 20- 30 minut, do momentu aż kasza wchłonie całe mleko. Zmiksuj na gładką masę za pomocą blendera. Dodaj posiekane orzechy i gorzką czekoladę.

Przepis możesz dopasować do siebie. Jeśli jesteś weganką, masz nietolerancję laktozy lub po prostu chcesz spróbować czegoś nowego,zamień mleko krowie na to roślinne. Do budyniu możesz dodać świeże lub suszone owoce, odrobinę kakao czy cynamonu.

Powyższy przepis traktuj bardziej jak bazę, która możesz dowolnie modyfikować.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉