Batoniki owsiane

Ostatnio pisałam o żywieniu około treningowym, a dzisiaj mam dla Ciebie banalnie prosty przepis na batoniki. Idealnie sprawdzą się jako mała przekąska chwilę przed treningiem lub coś słodkiego do kawy. Poza tym ostatnio zrobiłam szybki przegląd fit-zdrowych-dietetycznych batonów na sklepowych półkach i czytając ich skład złapałam się za głowę! Oczywiście można znaleźć batony z super składem, ale nie oszukujmy się , większość z nich jest stosunkowo droga. Na szczęście zrobienie domowych batonów nie wymaga ani jakiś super umiejętności kulinarnych, ani wyszukanych produktów za “milion monet”.

Składniki:

✔️ 150 g płatków owsianych górskich

✔️ 35 g wiórków kokosowych

✔️ 30 g suszonej żurawiny 

✔️ 30 g rodzynek

✔️ 30 g nasion sezamu

✔️ 2 dojrzałe banany

✔️ 50 g miodu

✔️ 50 g oleju rzepakowego 

Wykonanie:

W garnku rozpuść miód, banany zblenduj na gładką masę. Do miodu dodaj olej i banany, wymieszaj. Żurawinę i rodzynki drobno posiekaj. Wymieszaj ze sobą wszystkie składniki. Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia. Przełóż masę do formy, wyrównaj i mocno dociśnij dłonią i przykryj kawałkiem papieru do pieczenia. Piecz w 160 stopniach przez 25 minut. Wyjmij z piekarnika, odstaw na 10 minut do przestudzeniu. Wyjmij z foremki i ostrożnie pokrój na porcje.


Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial